Светски дан дечје књиге

Појам дечје књиге појавио се у 16. веку, кад су се у европским државама штамапале по књига-две годишње. У њима су се, на језику који деца размеју, објашњавала значења више хиљада речи на које могу наићи при читању књиге. Дотада су она малобројна деца која су умела да читају, имала за лектиру само исте оне књиге као и одрасли. _MG_0822Тек у 19. веку, друштво је закључило да деца морају имати своје сопствене књиге и од тог момента је почео процват дечје књижевности. Као свосјвтрстан феномен показало се да су се књиге за децу свиђале и одралсим чиатоцима пошто су се одликовале живим језиком, бурном фанатазијом и хумором.За највећег писца бајки свих вермена и народа призант је Данац Ханс Кристијан Андеерсен (1805-1875) чији је рођендан 2. април Међуанродни савет дечје књиге прогласио за Светски дан дечје књижевности.

,,Чаробни свет књиге“

Основна школа ,,Свети Сава“ обележила је овај празник радионицом ,,Чаробни свет књиге“ и уручивањем награда за успешно учествовање у акцији прикупљања књига.
Манифестацију је отворила библиотекарка Јелена Чобић кратком причом о Андерсену и питањима везаним за његове бајке и празник . _MG_0652Најмлађи су са велиеким интересовањем на школском глобусу тражили земљу овог највећег писца за децу. Разговарало се о оригиналности Андерсенових бајки која се огледа у споју фантазије и реалности, о стилским фигурама, свету животиња, биљака и предмета, који имају људске особине и о универзалним порукама. _MG_0757Ученици-волонтери, Милица Васиљевић и Александар Грујић, прочитали су бајке ,,Лептир“ и ,,Која је најсрећнија“.Након анализе ових бајки,ђаци су причали и о онима које су сами прочитали.Посвећена је посебна пажња причи ,,Ружно паче“ која говори о вечном социјалном проблему-неравноправности,тј.неприхватању различитости и о чињеници да се људи пре диве лепоти спољашњег, него унутрашњим квалитетима нечије личности. _MG_0798Ова анализа послужила је као увод у следећу тему ,,Прихватање различитости“. Школски педагог, Светлана Спасић,представила је своју књигу ,,Бонтон“ која говори управо о овом проблему. Говорила је о развијању свести за саосећање код деце и указала на решавање проблема.

Највреднијима награде 

Након педагошке лекције, додељене су награде највреднијима у акцији прикупљања књига.Фонд школске библиотеке увећан је за 217 књига и обогаћен новим насловима домаће и стране литературе. Акцију је покренула Библиотекарска секција у марту,а поред ученика,учествовали су наставници и ваннаставно особље.Организовано је такмичење у следећим категоријама:
– награда за најстарију очувану књигу: Јована Мрзић V3
– награда за највећи број сликовница: Анђелија Рајчић и Ана Клобучар III2
– награда за највећи број лектире: одељење III2
– награда за комплет књига једног писца: Јована Станојевић II1
– награда за највећи број разноврсних књига: Јована Станојевић II1_MG_0793
Додељене су и награде изненађења:
-награда за најочуванију књигу: Јована Радујкић II1
-награда за одељење које је прво донело књиге: одељење III1
-награда највећи број наслова класичне и савремене литературе:
Слађана Којић,проф.разредне наставе
Учесници су били награђени књигом и захвалницом.
После уручивања награда, ђаци су са великим одушевљењем правили кулу од прикупљених књига,а онда је отворена радионица ,,Чаробни свет књиге“. Ученици су правили честитке са илустрацијама Андерсенових бајки и стиховима инспирисаним књигама које су прочитали. Радионицу су помагали ученици старијих разреда,Мирјана Миленковић и Милица Васиљевић.Креативну атмосферу улепшала је и песма ђака са наставницом Весном Миленковић.

 

  1. Оставите коментар

Постави коментар