Ученице 8. разреда у модној кући „Луна“

У оквиру пројекта „Професионалне оријентације“ организоване су посете ученика стаклару, обућару и другим представницима занатских делатности.

У четвртак су  ученици наше и још 4 школе били  у посети модној кући „Луна“. Po-Luna-2014-008      Биле су то ученице 8. разреда Јована Живковић, Наталија Пајић, Тамара Ђокић, Ксенија Николић, Снежана Дабић и Мирјана Миленковић, које је продводила Светлана Спасић, педагог школе. У модној кући дочекала нас је Мирјана Доповац, менаџер продаје, која је била наш водич током посете. На питање који су квалитети једној особи потребни да би постала менаџер продаје, она нам је одговорила:

-Потребна je позитивност, креативност, комуникативност и наравно одговарајуће квалификације.Ви, који имате ове особине, сте се можда управо препознали у будућности и тежите да се остварите.

Како настаје одећа?

Кренули смо од дизајнерског дела, који је и најкреативнији. За све уметнике који у слободно време цртају хаљине за матуру и комбинације, ово је идеална прилика. Бранкица нас је спровела кроз део производње. Касније се кројеви штампају на плотеру. Po-Luna-2014-034Шивење се одвија по фазама, односно, свака шнајдерка има своје задужење, ни једна не ради од почетка до краја сама.

-Наравно, сваки комад одеће је из делова и сваки тај део мора да дође на своје место, а када се то заврши следи пеглање, објаснила је Слађана.

Po-Luna-2014-024Ана такође ради у Луни и има задатак да набави сваки материјал који је потребан, да га наручи, организује сваки корак како би тај материјал стигао спреман за шивење. Миланка организује финансије. За тај део модне куће се заитересовало доста посетиоца, чак су неки одлучили да ће се вратити ту у скорој будућности. Миланка се бави обрачунавањем. Између осталог, она је особа која обрачунава  плате и једном месечно их даје. Када се артикал заврши доспева у магацин, а даље иде у малопродају и велепродају.

Први утисак пресудан код запошљавања

Луна има 22 малопродајна објекта, већином у Србији и широм Европе, рекле су нам Ана и Олга, менаџери малопродаје.Po-Luna-2014-037 На тај начин, не морамо да прелазимо дуге путеве па бисмо стигли до продајног места Луне. Издаје се пет колекција годишње: лето, јесен, зима, пролеће и свечана колекција. Колекције се крејирају годину дана унапред, а за израду одевног предмета, у више величина и дезена, потребно је око месец дана. Све њих уједињује директор модне куће Луна, Биљана Јовановић. На питање: „Како је сносити толику огворност за све што се у модној кући догађа?“, одговорила је да није лако, али је њена одговорност једнака одговорности коју сваки запослени.Po-Luna-2014-046

Питали смо и кога би од два кандидата пре примили: оног који је више квалификован али дрзак и негативан или  другог, који је мало мање квалификован, али позитиван и са великом жељом да ради у Луни? Биљана  је одговорила је да би запослила ведрију особу.

„Шта вам је битно код запослених?“, било је следеће питање. – Битне су квалификације, понашање, да ли је стил облачења примерен послу који би требалo да ради, понашање и начин руковања, јер, како је рекла: „Први утисак се догађа само једном“.Po-Luna-2014-041

 

 

 

Мирјана Миленковић

  1. Оставите коментар

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: